7 feb 2017

Recept voor een makkelijke Pokemon taart

Pokemon taart, pokeball taart, pokemon taart zelf maken, taart van pokemon, kwarktaart dr oetker

Al weer een half jaar geleden was onze dochter jarig en zij wilde graag een kwarktaart van Dr. Oetker als verjaardagstaart. Vind ik zelf ook altijd erg lekker maar ik wilde voor haar toch ook wel een bijzondere taart maken. En simpele kwarktaart is ook maar saai toch? 


Net als half Nederland was was ze toen volop Pokemon aan het zoeken met haar telefoon dus leek het mij leuk om voor haar dan een Pokemon kwarktaart te maken. 

Pokemon taart, pokeball taart, pokemon taart zelf maken, taart van pokemon, kwarktaart dr oetker

De taart is helemaal geworden zoals ik in mijn gedachten had. En ook zo gemaakt zoals dat gaat met een kwarktaart. Alleen vielen de foto's nogal tegen, zo jammer. Want de rode bessenjam lijkt wel bruine pruimen jam, terwijl het in het echt toch mooi rood was. Daarom wilde ik de taart eerst niet laten zien op de blog. Maar toch gedaan omdat het helemaal past in het Pokemon thema van deze maand en deel ik hieronder het recept.

Wat heb je nodig:
Kwarktaartmix van Dr.Oetker
Oreo's, 1 rol of pak
Rode bessenjam half potje (of welke smaak rode jam je lekker vindt)
2 kartonnen strookjes

Hoe maak je de Pokemontaart:
1. Maak de kwarktaart zoals op de verpakking staat en laat minimaal 1 uur koelen in de koelkast voordat je verder gaat.
2. Deel de oreo koekjes, haal het vanille er af en bewaar 1 halve met het vanille er nog op.
3. Verkruimel de koekjes door ze in een zakje te doen en er met een deegroller over heen te bewegen.
4. Zet de 2 strookjes karton over de breedte van je taart, genoeg uit elkaar zodat er nog een oreo koekje tussen past.
5. Strooi de koekruimels er tussen en druk een beetje aan.
6. Smeer 1 helft van de taart dik in met rode bessenjam.

7. Haal nu voorzichtig de strookjes karton van de taart.
8. Leg in het midden van je oreokruimels de achtergehouden halve oreo.
9. Zet de taart terug in de koelkast, laat nog 1 uur koelen en haal verwijder dan pas de springvorm. 


En klaar is je Pokemon Pokeball taart!!

Pokemon taart, pokeball taart, pokemon taart zelf maken, taart van pokemon, kwarktaart dr oetker

Heb jij weleens een Pokemon taart gemaakt?


3 opmerkingen: